Neden fuar mankeni?

Aynı sektörde yer alan şirketlerin boy gösterdiği ve ürünlerini ziyaretçilere sergilediği fuarlar, ulusal ve yerel zeminde sık sık düzenlenmektedir. Birbirinden farklı iş alanında çalışan firmalar, fuarlara katılım göstererek kendilerini temsil ederler ve en son teknolojiden faydalanarak geliştirmiş oldukları modelleri kamuoyuna tanıtırlar. Fuara katılan her bir firma, bir anlamda podyuma çıkmış sayılır. Yapacakları her bir hata prestijlerini zedeleyip müşterinin gözünde küçük düşmesine sebep olacağı için, fuarlara katılım gösteren her kurumun azami derecede kendini başarılı bir biçimde temsil etmeye çalışması gerekir. Peki bunu nasıl sağlayabilirler? Bir firma, kendini fuarda nasıl daha prestijli gösterebilir? Bu sorunun cevabı aslında sanıldığından çok daha basit. Kurulan fuar standının malzemesi, büyüklüğü, derli topluluğu en büyük etkenlerden birisi. Ancak bir nokta daha var ki, çoğu firma buna dikkat etmediği için telafisi çok zor prestij kayıplarına maruz kalabiliyorlar. Standı ziyaret eden kişileri karşılayan ve fuarda sergilenen ürünler hakkında bilgi veren kişi, bir anlamda markanın ete kemiğe bürünmüş hali olarak karşımıza çıkar. Dolayısıyla bu kişinin bakımlı ve temiz olması, firmanın prestiji için hayati seviyede önem taşır. Markalar da bunun bilincinde olduğu için çoğu zaman fuar mankeni hizmeti sunan şirketlerle irtibata geçerek fuarlarında boy gösterecek manken temin ederler. Oldukça profesyonel ve titizlik gerektiren bir iş alanı olan mankenlik işini yapanların, firmayı temsil makamında oldukları için her adımını dikkatli ve bilinçli atması gerekir.

fuar mankeni nasıl olunur

fuar mankeni nasıl olunur

Bir fuara katıldığınızı ve dikkatinizi çeken bir standı ziyaret ettiğinizi düşünün. Sizi karşılayan ve “hoş geldin” diyen kişinin kravatının gevşek, gömleğinin pantolonundan dışarı sarkmış, ayakkabısının kirli, saçlarının dağınık olması hoşunuza gider miydi? Dahası, o firma hakkında neler düşünürdünüz? Evet, kuşkusuz söz konusu firmanın ne kadar kurumsallıktan uzak ve niteliksiz olduğu kanısına varırdınız. Fuar standlarında boy gösteren bir fuar hostesi, aynı zamanda sergilediği ve tanıtımını yaptığı ürün hakkında yeterli bilgiye de sahip olmalıdır. Yanında durduğu bir arabanın teknik bilgisi hakkında hiçbir fikri olmayan bir mankenin hiçbir faydası olmayacaktır. İngilizce bilmesi de bir manken için artı değer sağlar. Yalnızca fuarlar değil, kongrelerde de görev alan mankenler kimi zaman üniversite öğrencisi, kimi zaman da mesleğini bu işten kazanan insanlardan oluşabiliyor. Üniversite öğrencileri yarı zamanlı olarak bu işi yaparken, tam zamanlı olarak mankenlikle geçimini sağlayanlar hemen her fuar ve kongre etkinliğinde yer almaya gayret gösteriyorlar. Sergilenen ürünlerle ilgili ziyaretçiye bilgi veren hostes ve mankenler, aynı zamanda gelen müşterilerin iletişim bilgilerini alma ve kayıtlarını gerçekleştirme görevlerinde de etkin rol alır. İnsanlarla iletişim kurma makamında olduğu için sürekli güler yüzlü ve sevecen bir çehreye sahip olması önem taşır.

Saatler boyunca ayakta kalan fuar hostes ve mankenleri için bu işin çok da kolay olduğu elbette söylenemez. Sabahın erken saatlerinde fuar alanına gelerek misafirleri karşılayan, onlara çay ve kahve ikram eden, eğer alınacaksa müşteri bilgilerini alan, sergilenen hizmet ve ürünlerle alakalı bilgi veren hostesler; uzun çalışma saati yüzünden gün sonunda bir hayli yorulurlar. Şayet siz de firmanız ile beraber bir fuara katılmayı düşünüyorsanız, markanızı temsil edecek kişiyi özenle ve titizlikle seçmelisiniz. Sinirli ve aksi bir insanı firmanızın temsil edildiği noktaya çıkarırsanız istenmeyen sonuçlarla karşılaşmanız muhtemeldir. Fuarda görev alan kişinin sigortasının eksiksiz yapılması, ücretinin tam ödenmesi ve yol yemek gibi ihtiyaçlarının sizin sorumluluğunuzda olduğunu da unutmamanız gerekir. Ancak bazen ulaşım ücretini hostesler de karşılayabiliyor.

[Toplam:0    Ortalama:0/5]